Obsah
ZAMĚŘENÍ MŠ
Hlavní aspekty našeho výchovného působení na děti, tak aby byly připravené na život jsou:
• Příroda
• Tradice
• Pedagogika s waldorfskými prvky
• Multisenzorické učení
Důležitou součástí tohoto působení je pravidelný rytmus a opakování
( podobně jako v přírodě ) tzn. pravidelně se opakující slavnosti, využívání týdenního a denního režimu a
pravidelných každodenních rituálů. Děti se vnitřně zklidní ( vědí co následuje ) a mohou se tak soustředit na
činnosti spojené se získáváním nových poznatků pro připravenost dítěte na život a na školu.
Slavnosti vycházejí z tradic naší země a proto je zaručena pravidelnost a spojitost s ročním obdobím.
Snažíme se pro děti vytvořit estetické a podnětné prostředí, které pomáhá děti všestranně rozvíjet. Důraz klademe na estetické hračky a pomůcky – převážně dřevěné.
Velmi plodnou činností je i denní popolední pohádka hraná učitelkou, která děti inspiruje a motivuje k vlastní
tvorbě. Za tím účelem mají děti k dispozici i speciální hračky – šité loutky zvířat a lidí, barevné šátky a mnohé
přírodniny. Denně pak při volné hře děti rozvíjejí svou fantazii, řeč a komunikativní schopnosti.
Mezi pravidelnými slavnostmi je i dostatek času pro nové nápady a metody a to dovoluje působit na děti
všestranně a celistvě.
Další rozvoj je dětem umožněn v nadstandardních činnostech:
• kroužek Hv – výuka hry na flétnu • kroužek předškoláků
• kroužek Vv – práce s přírodninami, keramikou…
• plavání
Spolupráce s rodiči se nám osvědčila při přípravě jarmarků a slavností a realizaci zahrady v přírodním stylu. Komunikace je mnohem otevřenější. Stejně jako při netradiční oslavě narozenin dětí – ve spolupráci s rodiči připravujeme životopisnou pohádku o dítěti a občerstvení formou ovoce pro oslavu s ostatními dětmi. Intenzivnější je spolupráce s rodinou díky mezinárodnímu projektu Ekoškolka a to hlavně při utváření Školního vzdělávacího plánu.
Od roku 2019 jsme zapojeni v projektu Šablony II, které využíváme hlavně na financování projektových dnů pro děti ať už v MŠ nebo mimo ní, na vzdělávání rodičů i pedagogů a na komunitní setkávání.