Obsah
ZAMĚŘENÍ MŠ DRAHLÍN
Od 1.9.2022 je naše školka dvoutřídní. Máme třídu Maláčků a Předškoláků. V obou třídách pracujeme dle stejného Školního vzdělávacího programu.
Hlavní aspekty našeho výchovného působení na děti, tak aby byly připravené na život jsou:
• Příroda
• Tradice
• Pedagogika s waldorfskými prvky
• Multisenzoriální učení (využití více smyslů), zážitková pedagogika
Důležitou součástí tohoto působení je pravidelný rytmus a opakování ( podobně jako v přírodě ) tzn. pravidelně se opakující slavnosti, využívání týdenního a denního režimu a pravidelné každodenní rituály. Děti se vnitřně zklidní (vědí co následuje ) a mohou se tak soustředit na činnosti spojené se získáváním nových poznatků pro připravenost dítěte na život a na školu.
Slavnosti vycházejí z tradic naší země a proto je zaručena pravidelnost a spojitost s ročním obdobím.
Snažíme se pro děti vytvořit estetické a podnětné prostředí, které pomáhá děti všestranně rozvíjet. Důraz klademe na estetické hračky a pomůcky – převážně dřevěné.
Velmi plodnou činností je i denní popolední pohádka hraná učitelkou, která děti inspiruje a motivuje k vlastní
tvorbě. Za tím účelem mají děti k dispozici i speciální hračky – šité loutky zvířat a lidí, barevné šátky a mnohé
přírodniny. Denně pak při volné hře děti rozvíjejí svou fantazii, řeč a komunikativní schopnosti.
Mezi pravidelnými slavnostmi je i dostatek času pro nové nápady a metody a to dovoluje působit na děti
všestranně a celistvě.
Další rozvoj je dětem umožněn v nadstandartních činostech:
- kroužek Hv – výuka hry na flétnu
- kroužek Vv – práce s přírodninami, keramikou…
- plavání
- program Maxík pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
Spolupráce s rodiči se nám osvědčila při přípravě jarmarků a slavností a realizaci zahrady v přírodním stylu. Komunikace je mnohem otevřenější. Stejně jako při netradiční oslavě narozenin dětí – ve spolupráci s rodiči připravujeme životopisnou pohádku o dítěti a občerstvení formou ovoce pro oslavu s ostatními dětmi.
Od roku 2019 jsme byli zapojeni v projektu Šablony II, k 31.12.2022 jsme ukončili projekt Šablony III, využívané hlavně na financování projektových dnů pro děti, na vzdělávání rodičů i pedagogů a na komunitní setkávání. Finance získáváme i z projektů MAS.
V roce 2024 budeme žádat o dotaci projektu OPJAK IV. V projektu bychom se rádi zaměřili na inovativní vzdělávání, vzdělávání dětí ohrožené školním neúspěchem a dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků.
Náš ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NA ŠK.ROK 2024/2025 - KE STAŽENÍ NÍŽE
ŠVP_2024_2025_PDF.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 3.92 MB